Magdalena Pikuła – sopran

Ukończyła studia wokalne na Akademii Muzycznej w Krakowie oraz na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie śpiewu solowego prof. Jadwigi Rappe, na specjalności muzyka dawna. Jest laureatką Międzynarodowego Konkursu Wokalnego „Canticum Gaudium” w Poznaniu, otrzymała również wyróżnienie na Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Ludomira Różyckiego w Gliwicach.

Współpracowała z Instytutem Opery Akademii Teatralnej w Warszawie, kreując takie postaci, jak Isifile i Sole w operze F. Cavallego „Il Giasone” pod dyrekcją Doroty Cybulskiej- Amsler oraz Ciro w operze A. Stradelli „Il Trespolo tutore” pod dyrekcją Andrei de Carlo. W czerwcu 2020 roku wykonała partię Hiacynta w operze W. A. Mozarta „Apollo i Hiacynt” w Warszawskiej Operze Kameralnej, a we wrześniu 2020 wcieliła się w  główną kobiecą postać-Iside w operze A. Lottiego „Giove in Argo” w  Gerhart Hauptmann-Theater Görlitz-Zittau. W marcu 2022 zadebiutowała w musicalu „Company” Stephena Sondheima, kreując rolę Marthy na deskach Basenu Artystycznego Warszawskiej Opery Kameralnej w Warszawie.

W czerwcu 2018 roku wykonała cykl pieśni na sopran i orkiestrę „Chantefleur et chantefables” W. Lutosławskiego w Sali Koncertowej Studio Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego wraz z Polską Orkiestrą Radiową. Wystąpiła z tym repertuarem ponownie w Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy w ramach festiwalu muzycznego „Śpiewy z różnych stron” pod dyrekcją Rossena Gergova.

Brała udział w licznych projektach i festiwalach muzycznych, np. Stradella Young Project, Akademia Bachowska w Świdnicy, Internationale Bachacademie Stuttgart, Międzynarodowy Festiwal Oper Barokowych Dramma per Musica w Warszawie, Festiwal Muzyczny Trzy-Czte-Ry Konteksty Kontrasty Konfrontacje, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Dawnej Misteria Paschalia w Krakowie, Międzynarodowy Festiwal Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu, Starosądecki Festiwal Muzyki Dawnej.

Współpracuje z  zespołami i instytucjami takimi, jak Warszawska Opera Kameralna, JSB Ensamble Stuttgart, Chór Polskiego Radia, Capella Cracoviensis, Oh!Orkiestra Historyczna, Octava Ensamble, Lausitzer Barockensemble, Ensamble Mare Nostrum, Chór NFM, Polski Narodowy Chór Młodzieżowy, Filharmonia Krakowska, Filharmonia Narodowa, Filharmonia Opolska.

Jest założycielką kwartetu muzyki dawnej Ribaldi.

RSS